Ενημερωτικά Δελτία

Μπείτε στη λίστα ενημερωτικών δελτίων μας για να είστε πάντα ενημερωμένοι για τις εξελίξεις στον τομέα του σακχαρώδους διαβήτη

Οι γιορτές είναι μία ευκαιρία να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στους ανθρώπους που αγαπάμε. Η παρακολούθηση δε  τών ιερών μυστηρίων της Εκκλησίας μας τις άγιες τούτες μέρες γαληνεύει την καρδιά μας και συσφίγγει τους δεσμούς της οικογένειας. Αν για μας «χαρά» σημαίνει καταναλωτισμός τότε θα περάσουν οι γιορτές και θα έχει «ανακουφιστεί» μόνο η τσέπη μας και όχι η ψυχή μας. Όμως οι γιορτές συνδυάζονται  με το γιορτινό τραπέζι. Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε ανάλαφρο στομαχάκι χωρίς παραπανίσια κιλά;
Σαφώς οι γιορτές δεν είναι η καλύτερη εποχή για αυστηρή δίαιτα. Οι διατροφικές παρεκτροπές είναι δεδομένες. Πρέπει όμως να προσέξουμε λιγάκι για να μην βρεθούμε με παραπανίσια κιλά και δυσπεψία από το πολύ φαγητό. Μπορούμε να συμμετέχουμε στο οικογενειακό τραπέζι χωρίς να είμαστε ακατάδεκτοι. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε;



Ισχύουν οι γενικοί κανόνες που έχω αναφέρει σε άλλα άρθρα της ιστοσελίδας μου. Φροντίζουμε δηλαδή να πίνουμε μπόλικο νεράκι. Το νερό βοηθάει τον μεταβολισμό. Αν πιούμε 1-2 ποτήρια νερό πριν καθίσουμε στο τραπέζι, θα φάμε λιγότερο. Καλό είναι λίγη ώρα πριν το γεύμα να φάμε κάτι, ένα φρούτο ας πούμε για να μας κόψει λίγο την όρεξη και να μην πέσουμε με τα μούτρα πάνω στα ορεκτικά που πάντα είναι πολύ παχυντικά και αλατισμένα. Αν το εορταστικό τραπέζι είναι βραδινό τότε το μεσημέρι πρέπει να φάμε ελαφρά. Μία σαλάτα, λίγο ψωμάκι, λίγο τυράκι και ένα φρούτο είναι αρκετά. Έτσι θα φάμε και το βράδυ με όρεξη και καλή διάθεση. Δεν έχει νόημα να πλακωθούμε το μεσημέρι στη τηγανιά και το βράδυ να πούμε ότι κάνουμε δίαιτα. Μην μας πουν και ακοινώνητους. Προσοχή στο αλκοόλ. Το οινόπνευμα παχαίνει γι αυτό πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, ίσα για να τσουγκρίσουμε τα ποτήρια μας και να ευφρανθούμε. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ παχαίνει, είναι επικίνδυνη στην οδήγηση, και λόγω της θόλωσης που προκαλεί στον εγκέφαλο μας κάνει να λέμε πράγματα που χαλάνε την όμορφη ατμόσφαιρα της συγκέντρωσης. Ανάμεσα στα μεγάλα γεύματα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς πρέπει το διαιτολόγιο μας να είναι λιτό χωρίς πολλά λιπαρά. Χριστούγεννα δεν σημαίνει κρεοφαγία αλλά χαρά και παιχνίδι. Τα συναισθηματικά κενά δεν γεμίζουν με το φαγητό. Αν είστε στενάχωροι βγείτε μια βόλτα. Μην κάθεστε μπροστά στη τηλεόραση να χλαπακιάζετε. Οι στολισμένοι δρόμοι σίγουρα θα σας φτιάξουν τη διάθεση.

Οι σαλάτες πρέπει να έχουν δεσπόζουσα θέση στο τραπέζι. Φροντίστε όπως κάθε μέρα να είναι πλούσιες και πολύχρωμες. Μην τις κάνετε αλοιφή με διάφορες σος και μαγιονέζες. Φάτε λάχανα, μαρούλια, χόρτα, ντομάτες, κρεμμυδάκια και αγγουράκια με λαδάκι και λεμονάκι, πολύ νόστιμα πράγματα. Με τόσα φαγητά το ψωμάκι είναι περιττό. Οι πατατούλες να είναι ψητές. Οι τηγανιτές έχουν ρουφήξει πολύ λάδι και είναι βαριές στο στομάχι και παχυντικές. Τιμήστε όλα τα εδέσματα της οικοδέσποινας. Όμως μην το παρακάνετε σε ποσότητες. Έτσι και θα το ευχαριστηθείτε και δεν θα βαρυστομαχιάσετε.

Αποφύγετε τις πέτσες, τα ψωμιά και τα πολλά γλυκά. Το μελομακάρονο έχει ελαιόλαδο και μέλι, γι αυτό το προτιμάμε από τον κουραμπιέ που έχει ζάχαρη και βούτυρο. Αν βέβαια κάποιος κατεβάσει 3-4 μελομακάρονα τότε η συμβουλή δεν έχει αξία. Τιμήστε το γλυκάκι που σας κερνάνε αλλά δεν είναι ανάγκη σε κάθε επίσκεψη να τρώτε ένα μελομακάρονο, έναν κουραμπιέ και μία δίπλα. Είπαμε, κατανάλωση με μέτρο.

Η υψηλή γαστρονομία στηρίζεται στην ευχαρίστηση της όρασης, της γεύσης, της ακοής (το τσούγκρισμα των ποτηριών), της όσφρησης και της αφής (αν πιάσετε και λίγο με τα χεράκια σας δεν θα σας παρεξηγήσει κανένας). Ας ικανοποιήσουμε τις αισθήσεις μας με γεύσεις Ελληνικές, Μεσογειακές. Τα γεύματα πρέπει να είναι ξεκάθαρα στο μάτι και όχι να καλύπτονται από σάλτσες και περίπλοκες, ακαταλαβίστικες γαρνιτούρες. Να ξέρετε πάντως… αν ενθουσιαστείτε με ένα γεύμα και το παρακάνετε, τη νύχτα το στομάχι σας θα σας εκδικηθεί και η ζυγαριά θα σπάσει.

Εννοείται, όπως έχουμε ξαναπεί, ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τη γυμναστική μας. Καθημερινό περπάτημα μόνοι ή με παρέα για μην χάσουμε τη φόρμα μας και να χωνέψουμε καλύτερα.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ σε όλους και ευτυχισμένο το νέο έτος 2011 !! Και μην ξεχνάτε φίλοι μου… οι γιορτές δεν είναι μόνο φαί, είναι και ευκαιρία να θυμηθούμε και τον συνάνθρωπο που υποφέρει, τον γέροντα πατέρα και τη μάνα, το ορφανό, την χήρα, τον άστεγο, τον άνεργο.

 


ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ !!!!

Θα πρέπει να γίνετε μέλος για να εισάγετε το δικό σας σχόλιο.
Γίνετε μέλος κάνοντας ΚΛΙΚ εδώ